مکتب ژاپن

  • مکتب ژاپن

هنر ژاپنی در مراحل تحول خود از هنر چین بیش از سایر کشور های آسیایی تاثیر پذیرفته و البته آیین بودایی نیز بر این هنر اثر گذار بوده است. در هنر ژاپنی ، حساسیت زیاد به بافت ، علاقه به رنگ های درخشان ، ترکیب بندی جذاب و گیرا و چشم نواز ، تاکید بر تکنیک و شیوه اجرا ، نمود های شگفت انگیز و مرموز در طرح و کوشش در دستیابی به جلوه ای تزیینی از ویژگی های اصلی است.

در ۱۹۷۰ میلادی گرایش به عکاسی به عنوان رسانه ای تاثیر گذار گسترش پیدا کرد. (یوساکو کامه کورا) ، (کوهه ای سوگی یورا) ، (ایکوتاناکا) ، (کازوماسا ناگایی) ، (ماکاتو سایتو) از طراحان گرافیک صاحب نام این دوره اند.

بعضی از طراحان گرافیک ژاپن از خطای های بصری استفاده کردند. مانند (شیگئو فوکودا) که از بزرگ ترین طراحان گرافیک ژاپن نامیده اند. اساس تفکر فوکودا برای انتقال موضوع مورد نظرش در طراحی ، بر فضاهای مثبت و منفی متکی است.

 

  • پوستر : Victory
    طراح : شیگئو فوکودا
    سال نشر : ۱۹۷۵ میلادی

 

  • پوستر : نمایشگاه تصویر سازیها با عنوان (خطای دید)
    طراح : شیگئو فوکودا
    سال نشر : ۱۹۷۵ میلادی

 

  • پوستر برای یک نمایشگاه
    طراح : ایکو تاناکا
    سال نشر : ۱۹۸۰ میلادی

دسته :  سبک های پوستر

دیدگاه ها