امروز می خواهیم یه پوستر خوشمزه و لذیذ درست کنیم
امروز می خواهیم یه پوستر خوشمزه و لذیذ درست کنیم
امروز می خواهیم یه پوستر خوشمزه و لذیذ درست کنیم
مواد مورد نیاز
خلاقیت و ایده ، سادگی ، جذابیت رنگی ، خوانایی ، Layout ، کادر و ترکیب بندی ، اجرای مناسب
حالا بریم یه پوستره خوشمزه درست کنیم…
- اولین مرحله
خلاقیت ویژه در پوستر: بدین معناست که طرح ما حاکی از ایده ای مبتکرانه و خاص بوده و مخاطب را پس از دریافت آن ایده به وجد آورد.
این ایده مبتکرانه عامل جذابیت را در پوستر تقویت کرده و باعث ماندگاری آن می گردد.
ساده تر بگم
تو پوستر باید ایده ای به ذهنمون برسه که به مخاطب بگه
بیا منو نگاه کن
- پوستر : Arts platiques
طراح : Michal Batory
- پوستر : مبارزه با خشونت علیه زنان
طراح : نادیا آقا بیگی
- پوستر : FREEDOM OF SPEECH
- پوستر : Time is running out
- پوستر تبلیغاتی NIVEA night
-
دومین مرحله
سادگی در پوستر
سادگی مقوله است که در اغلب محصولات گرافیک جهت سرعت بخشیدن به درک مفهوم استفاده می کنیم.
در پوستر نیز سادگی را با استفاده اعمال خساست در استفاده از فرم و رنگ ایجاد میکند.پرهیز از سادگی سبب بروز گنگی و پیچیدگی در پوستر می گردد.
پوستری خوبه که با یه المان بتونه موضوع رو کامل برسونه
- Minimal Poster
The Curious Case of Benjamin Button
- Minimal Poster
SKYFALL
- Minimal Poster
INSIDE OUT
- Minimal Poster
UP
- Minimal Poster
WALL-E
- Minimal Poster
The Shawshank Redemption
- Minimal Poster
The Matrix
سومین مرحله
جذابیت رنگی در پوستر
پوستر باید جذاب باشد تا بتواند قابلیت جلب توجه کنندگی را در بر بگیرد.
❤️ شاید مهم ترین فاکتور جذابیت در پوستر رنگ باشد. طراح پوستر در حیطه موضوع مورد نظر به خوبی می بایست رنگهای جذاب را شناسایی و در پوستر به کار ببرد.
- پوستر : Summer Park Festival 2016
جذابیت رنگی
- پوستر : «یونس گم گشته باز آید…»
طراح : مجتبی مجلسی
- پوستر : «ازدواج آسان،عشق پایدار»
طراح : آرزو آقابابائیان
- پوستر : «سروقامتان مدافع حرم»
طراح : وحید یعقوبلو
- پُسترِ پوستر ، کارگاه آموزشی
طراح : حجت مجرد
چهارمین مرحله
کادر مناسب در پوستر
انتخاب کادر مناسب می بایست پیش از طراحی پوستر صورت پذیرد. ?کادر عمودی کادری است خبری و هر چه کادر باریکتر باشد خبر تند و تیز تر به مخاطب منتقل می شود یا به تعبیری دیگر رسمی ترین و با سلابت ترین کادر در پوستر،کادر عمودی است.
کادر افقی ، کادری است آرام و ساکن که عجله ای برای انتقال پیام ندارد.مضامین داستان گونه،مذهب و طبیعت را می توان در غالب این کادر در نظر گرفت.
کادر خشتی یا مربع ، کادری است دوستانه و دموکراتیک این کادر برای موضوعاتی همانند صلح ،آشتی و کودکان مناسب است. ?
- پوستر فیلم : لاک قرمز
کادر مناسب در پوستر (عمودی)
- پوستر فیلم : STRATTON
کادر مناسب در پوستر (عمودی)
- پوستر فیلم : یک عاشقانه ساده
کادر مناسب در پوستر (عمودی)
- پوستر فیلم : Gatsby
کادر مناسب در پوستر (افقی)
- پوستر فیلم : TINTIN
کادر مناسب در پوستر (افقی)
- پوستر فیلم : CLOUD ATLAS
کادر مناسب در پوستر (افقی)
- پوستر فیلم : MadMax
کادر مناسب در پوستر (افقی)
- پوستر : SHURMAN
کادر مناسب در پوستر (خشتی)
- پوستر : BACKYARO GRILL
کادر مناسب در پوستر (خشتی)
پنجمین مرحله
اجرای مناسب در پوستر
اجرای مناسب در طراحی پوستر بدین معناست که طرح نهایی عاری از ضعف و اختلال در اجرا بوده و ایده پوستر به نحو شایسته اجرا شده باشد.
بعد از فاکتور خلاقیت ویژه ? مهم ترین فاکتور ، اجرای مناسب است. ?توضیح اینکه طراح گرافیک در واقع طراح ایده است و چه خوب است که اجرای اثر نیز بر عهده خود او باشد،در عین حال ممکن است اجرا در پوستر به اشخاص دیگری محول کند.در فاکتور خلاقیت ویژه به اهمیت ایده ناب به عنوان مهم ترین فاکتور پوستر اشاره شده اما باید این جمله را به خاطر سپرد:یک پوستر که ایده ندارد اما دارای اجرای مناسب و حرفه ای است به مراتب بهتر است از پوستری که ایده ای مناسب دارد،اما اجرای آن ضعیف است.بنابراین طراح گرافیک می بایست با انواع تکنیک ها و نرم افزارهای مختلف اجرایی آشنا باشد. ?
- پوستر : کبوتری ناگهان
طراح : بابک صفری
- پوستر : Water is Life
طراح : داوود کلاهدوزان
- پوستر : روز تایپوگرافی ۲۰۱۷
طراح : جلال خسرو شاهی
- پوستر : گنجینه جانان
طراح : محمد اردلانی
- پوستر » من آنجا نیستم
طراح : محمد افشار
- پوستر : از کشیدن، دست بردار!
طراح : فرزاد سعیدی
- پوستر : علی علم الله
طراحان : حامد مغروری ، زینب ربانی خواه
- پوستر : خبر و سلامتی
طراح : امین اکبر نژاد
- پوستر تئاتر : باغ
طراح : نوید اچگان
دسته : دکتر پوستر و یک پوستر خوب